top of page
  • Skribentens bildSidasih Yoga

Om Sidasih Yoga

Uppdaterat: 18 okt. 2021


Det var på Bali, Indonesien, julen 2017 som jag insåg att det var yogalärare jag ville bli. Under en magisk yogaklass i Ubud, kom insikten till mig att jag också vill förmedla känslan jag själv upplever när jag yogar. Upplevelsen då kroppens alla spänningar får släppa, andningen flödar friare än innan men även tillåta alla känslor att komma fram. Då man finner harmoni med sig själv, precis som man är.


Jag som grundat Sidasih Yoga heter Karin Åsa Sidasih Thelin och föddes -78 i Jakarta, Indonesien. Blev sen adopterad till Sverige och uppväxt främst i Växjö. Bor i Lund med min man Kristofer och våra två döttrar.





Blomman jag använder i min logga är en frangipan. En vanlig blomma i Indonesien och i mitten har Kristofer satt en stjärna, då Sidasih betyder "liten stjärna". En påminnelse om mitt ursprung om var min den sanna yogapassionen dök upp.


Mitt motto är att leva livet på ett mer hållbart sätt, än jag tidigare gjort i livet. Finna andrummen och pauser för att hämta energi och livslust. Just det vill jag att mina yogadeltagare ska känna, det är det som driver min passion.





Jag vill vara där just du är och kan utöva yoga. Så varmt välkomna till mina klasser på plats hemma hos dig, utomhus i naturen, på ditt företag eller direkt online. Jag finns på Nordic Wellness Malmö/Svedala, Burlövs församling i Arlöv samt har min lilla hemmastudion i Lund.

Namasté Karin

187 visningar4 kommentarer
bottom of page